Danmark har ikke dyrebare råstoffer i jorden, men vi har stor viden og enorme mængder data. Derfor er data i stigende grad råstoffet, som mange virksomheder kan skabe værdi ud fra. Kundedata er guld værd, hvis virksomhederne forstår at bruge dem på den rigtige måde.

Vi ved, at de fleste virksomheder har adgang til kundedata, der kan give afgørende kundeindsigter og udnyttes til mersalg og vækst. Få er dog klar over, hvordan de bedst anvender deres data til at styrke forretningen og konkurrenceevnen. Dette gælder især de små og mellemstore virksomheder, som skal have hjælp til at grave guldet ud af de store datamængder.

I samarbejde med analyseinstituttet Wilke har vi derfor interviewet 509 danske virksomheder og deres brug af kundedata for at kunne kortlægge deres modenhed i deres arbejde med kundedata.

Download analysen og få et indblik i disse spændende konklusioner:

  1. Virksomhederne har en opfattelse af, at de er succesfulde i arbejdet med kundedata
  2. Virksomhederne mangler en sammenhængende strategi med kundedata
  3. Virksomhedernes størrelse og branche har betydning for arbejdet med kundedata
  4. Virksomhedernes modenhed i arbejdet med kundedata er som oftest defineret som ”begyndere” eller ”bevægere”
  5. Virksomheder der arbejder aktivt med kundedata, leverer også bedre regnskabstal

Relaterede indlæg

Kom i gang med at bruge kundedata og download vores rapporter

Udfyld nedenstående felter, og tilmeld dig vores nyhedsbrev. Du får adgang til vores downloads med det samme og tilsendt seneste nyt om events og downloads løbende, så du kan komme i gang med at udnytte dine kundedata til vækst.

Nyheder

Hold dig opdateret om seneste nyt i projektet, så du kan komme i gang med at udnytte din virksomheds egne kundedata- og viden.

Events

Få kompetencer til, at udnytte din virksomheds egne kundedata- og viden via vores webinarer, seminarer og konferencer.

Downloads

Få unik viden gennem vores analyser og værktøjer til, at udnytte potentialet for brugen af kundedata i din virksomhed.