logo-bk-om-projektet

Om projektet

Per 01. januar 2021 opstartede DI Handel, CBS og Erhvervshusene et 3-årigt projekt: ”Datadreven kundeindsigt”, som er fondet af Industriens Fond. Projektets formål er bl.a. at give danske SMV’er, der afsætter fysiske produkter, indsigt og kompetencer til at skabe vækst gennem en datadreven kundeforståelse og deraf dannelse af datadrevne kundesegmenter med sigt på salg.

Helt konkret vil projektet give danske SMV’er forudsætninger for at kunne gå fra en overordnet forståelse af datadrevne vækstmuligheder til operationelle tiltag i den enkelte virksomheder via bl.a. værktøjer, events og virksomhedsforløb.

Projektgruppen

Thomas Ritter
Thomas RitterProfessor
Thomas Ritter er professor i markedsstrategi og forretningsudvikling ved Copenhagen Business School. Thomas har en dr.rer.pol i innovation og en mastergrad fra Universitet Karlsruhe i Tyskland. I over 20 år har Thomas udviklet modeller for at optimere kundeindsigt og kunderelationer, og siden 2015 har Thomas forsket i udnyttelse af data for at drive forretningsudvikling.
Jan Damsgaard
Jan DamsgaardProfessor
Jan Damsgaard er professor i digitalisering ved Copenhagen Business School. Jan har en ph.d. i informationssystemer og en kandidatgrad i datalogi og psykologi fra Aalborg Universitet. I 2014 udpegede Danmarks Tekniske Akademi Jan til Digital Vismand, og Jan er medlem af styregruppen for SMV Digital.
Carsten Lund Pedersen
Carsten Lund PedersenAssistant Professor
Carsten Lund Pedersen er assistent professor i marketing ved Copenhagen Business School. Carsten har en ph.d. i kollektiv intelligens og autonomi og en kandidatgrad fra Copenhagen Business School. Han er stor erfaring med erhvervsrelevant forskning fra flere projekter, der fokuserer på virksomhedernes datadreven udvikling.
Hanna Vagsheyg
Hanna VagsheygProject Manager
Hanna Vagsheyg er project manager ved Copenhagen Business School. Hanna har stor erfaring med samarbejde mellem virksomheder og universiteter, og hun styrer forskningskontakter og formidlingsaktiviteter.
Kim Bruno-Lindby
Kim Bruno-LindbyChefkonsulent
Digital snedker: Kim har +20 års erfaring med at udvikle og drive digitale webbaserede løsninger med fokus på digitalt salg. I DI Handel – handelsvirksomhedernes branchefællesskab i Dansk Industri – arbejder Kim primært med e-handel og ny teknologi, som kan understøtte fremtidens handel på tværs af B2B, B2G og B2C.
Katrine Jacobi
Katrine JacobiKonsulent
Digital marketer og udd. cand.IT fra ITU. Har 6 års erfaring med digital og traditionel marketing og kommunikation fra strategisk til operationelt plan både B2C og B2B. I DI Handel arbejder hun primært med marketing og kommunikation med stort fokus på data, kunderejser, digitalisering og forretningsudvikling.
Tevin Lac
Tevin LacSeniorchefkonsulent
Digital købmand og udd. cand.merc. fra CBS. Har siden år 2000 arbejdet med e-handel og e-eksport hos Coop Danmark, Royal Copenhagen og FDIH, og har berørt alt fra konceptudvikling til kravspecifikation til implementering. Hos DI Handel har arbejdet været fokuseret på analyser og rådgivning af medlemmer indenfor e-handel.
Peter Keller-Larsen
Peter Keller-LarsenSenior Forretningsudvikler & Facilitator
Peter rådgiver virksomheder i digitalisering, automatisering og datadreven vækst hos Erhvervshus Hovedstaden – Copenhagen Business Hub. Peter har bred erfaring med innovationsprocesser, produktudvikling, salg og international skalering.
Anders Kjøller
Anders KjøllerKonsulentchef
Anders Kjøller er konsulentchef i Erhvervshus Hovedstaden med ansvar for Innovation & Digitaliseringsydelser. Anders har en mangeårig baggrund som konsulent bl.a. med fokus på forretningsmodelinnovation, kundesegmentering og international skalering.
Anna Maria Sønderholm
Anna Maria SønderholmUdviklingschef
Anna Maria er udviklingschef i Erhvervshus Midtjylland og har ansvaret for Erhvervshusets kommunikation og markedsføring.

Kom i gang med at bruge kundedata

Udfyld nedenstående felter, og tilmeld dig vores nyhedsbrev, så får du tilsendt seneste nyt om events og downloads løbende, så du kan komme i gang med at udnytte dine kundedata til vækst.

Nyheder

Hold dig opdateret om seneste nyt i projektet, så du kan komme i gang med at udnytte din virksomheds egne kundedata- og viden.

Events

Få kompetencer til, at udnytte din virksomheds egne kundedata- og viden via vores webinarer, seminarer og konferencer.

Downloads

Få unik viden gennem vores analyser og værktøjer til, at udnytte potentialet for brugen af kundedata i din virksomhed.