Hvilke marketing kampagner performer?

Softsell driver en række digitale marketing kampagner og ønsker et samlet overblik over, hvoledes kampagnerne klarer sig på tværs af kanaler både ift. eksponering og konvertering.

For “Eksponering” har marketingafdelingen selv defineret nogle KPI’er, som er afgørende for kampagnernes målsætninger fx visninger og CPV.

For “Konvertering” vil de gerne have indblik i, hvor stor en grad af visningerne bliver til reelle ordrer både på kanalniveau, som på produkt- og regionsniveau.

Test din viden

  • Hvor mange klik fra vores kampagner kom fra Region Hovedstaden?

  • Hvilken digital marketing kanal har højst konverteringsrate (click-per-view)?

  • Hvilken landsdel konverterer bannerreklamer bedst?

  • Hvor meget omsætning har kampagner på Sjælland generet?

  • Hvad er den samlede konverteringsrate på Sociale Medier (TikTok, Instagram, Facebook)?

Du finder svarene i bunden af siden.

Se andre dashboards

Salg

Gå til salg

Logistik

Gå til logistik

Marketing

Gå til marketing

Kundeservice

Gå til kundeservice

Se svarene her

Spørgsmål: Hvor mange klik fra vores kampagner kom fra Region Hovedstaden?

Sådan finder du svaret:

  1. Vælg rapporten ”Eksponering”
  2. Vælg ”Hovedstaden” i knapperne under kortet eller hold musen over ”Region Hovedstaden” på kortet
  3. Aflæs i ”Antal klik” eller i pop-up vinduet

Spørgsmål: Hvilken digital marketing kanal har højst konverteringsrate (click-per-view)?

Sådan finder du svaret:

  1. Vælg rapporten ”Eksponering”
  2. Aflæs i tabellen

Spørgsmål: Hvilken Landsdel konverterer bannerreklamer bedst?

Sådan finder du svaret:

  1. Vælg rapporten ”Konvertering”
  2. Vælg ”Konverteringsrate” og ”Marketingkanal” i knapperne over og under søjlediagrammet
  3. Tryk på ”Bannerreklame”-søjlen så den markeres
  4. Vælg ”Region” i stedet for ”Marketingkanal” i knapperne under søjlediagrammet

Spørgsmål: Hvor meget omsætning har kampagner på Sjælland generet?

Sådan finder du svaret:

  1. Vælg rapporten ”Konvertering”
  2. Vælg ”Region” i knapperne under søjlediagrammet
  3. Tryk på ”Sjælland”
  4. Aflæs i KPI’et ”Samlet omsætning”

Spørgsmål: Hvad er den samlede konverteringsrate på Sociale Medier (TikTok, Instagram, Facebook)?

Sådan finder du svaret:

  1. Vælg rapporten ”Konvertering”
  2. Vælg ”Marketingkanal” i knapperne under søjlediagrammet
  3. Hold Ctrl/Cmd knappen inde mens du vælger TikTok, Instagram og Facebook i søjlediagrammet
  4. Aflæs i KPI’et ”Konverteringsrate”