Kampen om danskernes opmærksomhed har aldrig været hårdere på tværs kanaler og medier. Hvis du skal trænge igennem mediestøjen og opnå mere salg, skal du være nærværende i din kommunikation og tilbud, det kræver endnu bedre kendskab til dine kunder. På dette webinar vil Heidi Ahlefeldt-Laurvig fortælle, hvordan Life Extension Europe fik delt kunderne op i 21 segmenter og hvordan de arbejder med dem i dagligdagen.
Praktisk info
Datadreven kundeindsigt er i dag en forudsætning for at kunne kommunikere målrettet og relevant, samt at kunne finde nye kunder. Med data kan du nemlig opnå indsigt og forståelse af dine kunder og deres behov, og på den måde ramme kunderne med de rigtige budskaber og tilbud, på det helt rigtige tidspunkt i et relevant medie. Effektiv og relevant salg af varer eller tjenesteydelser kræver kort sagt, bedre indsigt og forståelse af kunderne.
Deltag på dette webinar og hør, hvordan Heidi og Steen har arbejdet med kundedata hos Life Extension og hvorledes de har defineret deres kundesegmenter. Udgangspunktet har været data fra deres e-handelsplatform/CRM og tal fra deres gratis Google Analytics, som har givet ny indsigt til at dele kunderne op i 21 operationelle segmenter/cluster, som har forskellige adfærdsmønstre og indkøbsbehov.
Mød også Peter fra Erhvervshus Hovedstaden, der vil fortælle om trends og tendenser fra udlandet i at bruge og udnytte data. Hør hvordan internationale virksomheder går nye veje for at opnå bedre kunde og forretningsforståelse gennem analyser på deres data.
Vi glæder os til at se dig
Program
09.00 Velkommen
v/ Kim Bruno-Lindby og Tevin Lac, DI Handel
09.05 Trends med kundesegmentering fra ShopTalk 2022
v/ Peter Keller-Larsen, Erhvervshus Hovedstaden
09.20 Sådan fandt vi 21 kundesegementer
v/ Steen Rasmussen, IIH Nordic og Heidi Ahlefeldt-Laurvig, CS Medica A/S
10.00 Spørgsmål og diskussion
10.15 Tak for i dag