Find guldet i virksomhedens kundedata ved at få det visualiseret og målrettet til de personer, som skal bruge det i en travl hverdag. Og få ny indsigt som grundlaget til fremtidens strategiske beslutninger: Hvilke kunder skal vi satse på? Har vi optimeret vores priser? Hvordan kan vi bedre servicere vores kunder? Hvordan ser vores kontraktpipeline ud?

Praktisk info

Dato og tid

01. september 2022

kl. 09.30-14.30

Sted

Copenhagen Business School (CBS)
Department of Strategy and Innovation
Kilevej 14
2000 Frederiksberg

Alle virksomheder i Danmark har adgang til meget data fra interne og eksterne kilder, men de udnytter det ikke og den primære årsag er, at data ikke er nemt tilgængeligt. Vores undersøgelse viser, at der er 48% højere indtjening i de virksomheder, der bruger data ift. dem som ikke er kommet i gang. Derfor skal flere bruge kundedata i hverdagen og til deres langsigtede strategi arbejde. På denne konference vil du få inspiration, hjælp og redskaber, så du nemmere kan finde ”guldet” i dine kundedata.

Vi driver forretninger i en digital verden, hvor stort set alle interaktioner og relationer efterlader et dataspor. Derfor har alle virksomheder potentielt adgang til store mængder af data, som de kan udnytte i deres forretning. Udfordringen er ikke data, men evne til at strukturere og bruge dem aktivt ved strategiske beslutninger og i en travl hverdag. brugkundedata.dk er et 3-årigt projekt, der har til formål at støtte danske SMV’er i at udnytte deres data til at skabe viden, indsigt og vækst. Projektet er støttet af Industriens Fond.

Visualisering af kundedata skaber gejst og motivation i virksomheder

Vi kan have al data i verden til rådighed og aldrig opnå nogle konkurrencemæssige fordele, hvis ikke vi har medarbejderne, som skal bruge viden i deres arbejde, med på ”rejsen” til at blive en datadreven virksomhed. Alle skal kunne forstå hvorfor data, datakvalitet og datastruktur er afgørende parametre i 2022 – og det er ikke altid let. Et af de bedste midler til at opnå gode resultater er at få visualiseret kundedata i nogle simple dashboards som organisationen kan bruge dagligt i deres arbejde – fordi succesen er først skabt, når dem som skal arbejde med viden skabt fra dataanalysen og visualisering, ikke vil undvære den i sit daglige arbejde. Mød Inspari der vil fortælle hvordan et projekt i virksomheden typisk kan se ud og hvilke ting man absolut skal undgå, hvis man vil have  succes med at brug data. Se eksempler på hvordan dashbords inden for marketing, salg, kundeservice og logistik nemt og hurtigt kan besvare forretningskritiske spørgsmål.

Visualisering af data har ændret virksomheders tilgang til at bruge kundedata i forretningen

BoConcept, Trollbeads og AVS Danmark er tre danske virksomheder, der har taget en beslutning om at blive bedre til at udnytte viden i deres kundedata. Deres perspektiver og markeder er meget forskellige, men alle tre siger, at de har fået bedre forståelse af deres kunder, kundernes udvikling og et sammenligningsgrundlag kunder imellem, der kan bruges som inspiration til op- og krydssalg, prisoptimering og meget mere. Hør deres historier og om baggrunden for at ville blive en mere datadreven virksomhed, hvordan de kom i gang og deres foreløbige erfaringer.


Program


Tilmelding