Virksomheder i Danmark har adgang til data i rigelige mængder fra interne eller eksterne kilder, men bruger det ikke aktivt i deres forretning til at skabe mersalg og vækst. Det skal vi have ændret, og derfor har dette nye projekt til opgave at give hjælp og redskaber til danske SMV’er, så de kan starte deres arbejde med at finde guld i deres data.

Praktisk info

Dato og tid

12. januar 2022

kl. 09.00-11.00

Sted

Online webinar

Vi lever og driver forretning i en digital verden, hvor stort set alle interaktioner og relationer efterlader et dataspor. Derfor har alle virksomheder potentielt adgang til store mængder af data, som de kan udnytte i deres forretning. Udfordringen er ikke data, men evne til at strukturere og bruge dem aktivt i hverdagen. Datadreven kundeindsigt er et 3-årigt projekt, der har til formål at få danske SMV’er i gang med at udnytte deres data til at skabe viden, indsigt og vækst.

Er din virksomhed parat?

Find ud af om din virksomhed er parat til at bruge data i dagligdagen til at træffe hurtigere og bedre beslutninger i salg, økonomi, marketing, indkøb, etc.

På dette webinar vil Thomas og Carsten fra CBS fortælle om deres arbejde med danske virksomheder og deres modenhed til at bruge data, altså hvor klar en virksomhed er til at arbejde med kundedata. Og se hvor din virksomhed er placeret i deres modenhedsmodel ift. andre danske virksomheder. Hør hvordan du kan bruge modellen til at vurdere, hvorvidt du er klar til at bruge kundedata og hvad der eventuelt skal til for at blive klar.

Mød AVS Danmark der er begyndt at bruge salgs og kundedata

AVS Danmark har 40 år på bagen og er industriens bedste samarbejdspartner inden for miljø, pneumatik og automatik og sælger B-t-B. Data giver dem mange nye indsigter og giver dem bedre indblik i kunderne. Men i høj grad også i dem selv. De kan se kundernes udvikling og deres egen og sælgerens, sidst men ikke mindst giver det et sammenligningsgrundlag kunder imellem. Hør hvorfor og hvordan AVS startede deres mere strategiske og praktiske tilgang til at bruge data.


Program

09.00 Velkommen
v/ Kim Bruno-Lindby og Tevin Lac, DI Handel

09.10 Er danske virksomheder parat til at bruge data?
v/ Thomas Ritter, Professor i markedsstrategi og forretningsudvikling, CBS

Thomas vil fortælle om de fire spørgsmål, enhver ledere skal stille sig vedr. kundedata – og hvad deres svar vil betyde for det videre arbejde med kundedata. Og så vil han appellere til at finde den rette balance mellem kundedata og kundefornemmelser. For en ting ved vi: at arbejde med kundedata skaber gode resultater.

09.50 AVS er startet med at bruge deres data aktivt i hverdagen
v/ Kjeld Bagger, Direktør, AVS Danmark

AVS Danmark har 40 år på bagen og er industriens bedste samarbejdspartner inden for miljø, pneumatik og automatik.
De er startet i 1981 som en handels- og rådgivningsvirksomhed, der har det som sin mission af hjælpe den danske industri indenfor automatisering, håndtering, miljø og sikkerhed.

10.15 Pause

10.25 Hvorfor skal vi arbejde med kundedata?
v/ Jakob Skovgaard og Jakob Nordstrøm, Combine

Det er vigtigt at arbejde med forskellige former for data for at skabe et solidt grundlag for den strategi som virksomheden skal styre efter. Og på den korte bane kan det give nogle konkurrencemæssige fordele som kan udnyttes i salget i hverdagen.

10.45 Få hjælp til dit dataprojekt hos Erhvervshusene
v/ Peter Keller-Larsen, Senior forretningsudvikler og facilitator, Erhvervshus Hovedstaden

Peter rådgiver virksomheder i digitalisering, automatisering og datadreven vækst hos Erhvervshus Hovedstaden – Copenhagen Business Hub. Peter har bred erfaring med innovationsprocesser, produktudvikling, salg og international skalering.

11.00 Tak for i dag


Tilmelding