Kampen om danskernes opmærksomhed har aldrig været hårdere på tværs kanaler og medier. For at trænge igennem mediestøjen er du nødt til at vide så meget som muligt om kunderne for at kunne være nærværende i din kommunikation og tilbud. Og i takt med danskerne øger brugen af digitale medier, vil det i højere grad stille krav til virksomhedernes evne til at opsamle data, analysere dem og bruge dem aktivt i markedsføringen.

Praktisk info

Dato og tid

07. april 2022

kl. 09.00-11.30

Sted

Scandic Falkonér
Falkoner Alle 9
2000 Frederiksberg

Effektiv og relevant salg af varer eller tjenesteydelser kræver kort sagt, bedre indsigt og forståelse af kunderne. Kom med på dette arrangement og lær, hvordan du finder ud af hvem dine kunder er gennem segmentering, databerigelse og analyse.

Datadreven kundeindsigt er en forudsætning for at kunne kommunikere målrettet og relevant samt at kunne finde nye kunder. Med data kan du nemlig opnå indsigt og forståelse af dine kunder og deres behov, og på den måde ramme kunderne med de rette budskaber, på det rette tidspunkt i de rette medier. Med kundeindsigter vil du alt andet lige også blive bedre til at identificere nye og relevante kunder.

Mange virksomheder driver i dag B2C webshops og har mange informationer om ordre og brug af website liggende i deres systemer. Ordreinformationer som navn, fakturerings- og leveringsadresser, betalingsmetoder og købte produkter etc. er data, der kan bruges til at kunne opnå en dybere kundeindsigt. Udfordringen er midlertidig, at det er forholdsvis store datamængder og derfor er der brug for værktøjer og processer, der gøre det nemt at arbejde med kundedata.

Seminaret vil fokusere på kunder fra forbrugermarkedet, men virksomheder, der sælger til det professionelle marked (B2B) vil også kunne lade sig inspirere.

Samme arrangements holdes også i Aarhus d. 6. april kl. 13.00-15.30.


Program

08.30 Registrering og kaffe

09.00 Velkommen

09.10 Danske virksomheders parathed med brug af kundedata

09.30 Sådan kan du arbejde struktureret med kundedata og segmentere dine kunder
v/Thomas Ritter, Professor ved CBS

10.00 Kundesegementering i praksis
v/Steen Rasmussen, Senior Digital Analyst Specialist, IIH Nordic

10.40 PAUSE

11.00 Sådan finder du nye kunder på SoMe
v/Asbjørn B. Urban, Marketingspecialist, Become

11.20 RubberDuck
v/Oliver Kiil Munch, Partner, RubberDuck

11.40 Tak for i dag

Programmet er med forbehold for ændringer


Tilmelding